\
Kupa radości na kopie w Karpaczu

Kupa radości to Kopa

W Polsce znajdziemy mnóstwo wyciągów narciarskich, szczególnie interesującym jest wyciąg na Kopę. Kopa jest to góra o wysokości 1377 m n. p. m. U jej stóp leży Kompleks Narciarski Kopa w Karpaczu. Miłośnicy narciarstwa chwalą ją szczególnie za ładne i wyjątkowo równe zbocza. Jednorazowe skorzystanie z wyciągu na Kopę, kosztuje od 30 do 50 zł , a dla dwóch osób od 70 do 100 zł. Aby odpocząć po wielu udanych zjazdach na nartach, można udać się do miasta, do Karpacza na kolację w góralskiej restauracji z pysznymi, regionalnymi potrawami, lub skorzystać z innych, dostępnych w mieście rozrywek.

Wspomnienia z wakacji

Po raz pierwszy pojechaliśmy z mężem do Karpacza, jeszcze jako świeżo upieczeni, narzeczeni. Wtedy, właśnie, złapaliśmy bakcyla narciarstwa. Szczególnie spodobał nam się wyciąg na Kopę, przychodziliśmy na niego codziennie, zjeżdżaliśmy ponad dziesięć razy dziennie i tyle samo razy wjeżdżaliśmy na górę. Zdecydowanie wyciąg na Kopę stał się jednym z naszych ulubionych miejsc w Karpaczu. Jeszcze do dzisiaj, jeśli zdarzy nam się spędzać wczasy w Karkonoszach, jedziemy czasami na wyciąg na Kopę. Za nasz pierwszy pobyt w Karpaczu, zapłaciliśmy 1600 zł – to było dziesięć noclegów, czyli dwa tygodnie, wyżywienie mieliśmy we własnym zakresie, bilety na pociąg w jedną stronę z Warszawy Centralnej do Karpacza, kosztowały nas 130 zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze, też, wypożyczenie sprzętu i rozrywki innego typu, na pewno było warto.

Wyciąg wyciągowi nierówny

Trzeba przyznać, że wyciąg na Kopę, to wyciąg wysokiej jakości, oczywiście kosztuje swoje, ale co nie kosztuje w dzisiejszych czasach, a za dobre wrażenie warto zapłacić. Myślę, że wszyscy, którzy pojadą do Karpacza, będą pod wrażeniem, widząc wyciąg na Kopę, ponieważ, naprawdę robi wrażenie. Zobaczycie sami, wystarczy pojechać. Bez wyciągów narciarskich, uprawianie tego cudownego i emocjonującego sportu zimowego, jakim jest jazda na nartach, byłoby bardzo utrudnione, a w przypadkach niektórych stoków, wręcz niemożliwe. Dlatego powinniśmy się cieszyć, że taka przydatna maszyna została stworzona.